kimopzweedsepretparkreis.reismee.nl

Reis-update

Van 15 t/m 18 juni 2018 ga ik dus met drie reisgenoten (en de rest van de Themepark-groep) naar Zweden. We hebben een 4-daagse pretparkreis waarin we van alles gaan beleven. Bij mijn profiel staat overigens de planning van de reis.Ik ben überhaupt al zó nieuwsgierig naar álles wat we daar gaan zien. Krijgen we ook nog een update te lezen op Themepark!

Als eerst krijgen we te horen dat we ons geen zorgen hoeven te maken om in de nieuwe dive coaster 'Valkyria' in Liseberg te kunnen. Dat is gewoon mogelijk, zeiden ze, maar er werd ons wel even gemeld dat niet alle theming af is. Eigenlijk niet héél erg, de ride is namelijk ontzéttend gaaf! (Check: https://www.youtube.com/watch?v=5Pc1AwFxYn4)

Verder krijgen we ERT's (Early Ride Times) op een paar vette andere rides, en een paar backstage rondleidingen, maar ze wilden het nog wel geheim houden. Lastig, want ik ben nu reuzebenieuwd! Hoe dichterbij het komt, hoe nieuwsgieriger ik word! "Parcs and resorts Scandinavia - eigenaar van Gröna Lund en Kolmården - geven ons een ochtend ERT op Wildfire en een hele fijne selectie aan rides in Gröna Lund. Waaronder de nieuwe free fall attractie! Daarnaast krijgen we een zeer uitgebreid ochtendprogramma op de laatste dag van de trip met een aantal hele gave rondleidingen onder andere over de geschiedenis en toekomst van het park! Vanzelfsprekend ronden we dat ochtendprogramma af met ERT's. Allemaal voor park opening," aldus Themepark. Echt onwijs gaaf, jeetje mina! Oh, en Wildfire... wát een achtbaan, check: https://www.youtube.com/watch?v=OIWhN-w-49s. Ook werd ons verteld dat we een ERT kregen op de achtbaan Insane in Kolmården, check: https://www.youtube.com/watch?v=uTXdHs61hYI.

Ook zoiets spannends van de update: "Oh ja, aan het einde van dag 2 staat er iets te gebeuren wat ik gewoon niet mag/kan en wil vertellen. Het is waanzinnig, dat wil je absoluut niet missen en gaat wellicht het hoogtepunt worden van de hele trip. Het is onderdeel van het programma, maar we gaan het niet vertellen tot het moment daar zelf is," aldus Themepark.

Nou en als ik dit allemaal zo zie en lees, begin ik al de kriebels te krijgen om erheen te gaan. Ter voorbereiding en voor de voorpret ben ik deze reisblog begonnen. Ik heb er echt zóveel zin in! Benieuwd naar de parken? Check:

Liseberg: https://www.youtube.com/watch?v=P-Cv3V4kDbY (Parkvideo)

Kolmården: http://www.kolmarden.com/sprak/english (als je naar beneden scrollt, zie je foto's van het park. Ik kan geen duidelijk YouTube-filmpje ervan vinden, helaas.)

Gröna Lund: https://www.youtube.com/watch?v=6OxZYCDt2Eo(Parkvideo)