kimopzweedsepretparkreis.reismee.nl

Dag 4 - Ochtendje Gröna Lund, Stockholm bezoeken, terug naar huis

Goedemorgen Zweden!

En toen was het alweer de laatste dag van onze reis in Zweden, helaas. We hadden de wekker om 7.00u gezet en tegen half 8 liepen we naar het ontbijtbuffet in het hotel. Rond 9.45u kregen we een rondleiding in Gröna Lund, en rond 10.15u kregen we een ERT op droptower Ikaros en achtbaan Insane. Over Ikaros heb ik dagenlang zitten twijfelen of ik het zou doen, maar toen ik er was besloot ik toch niet te gaan. De ervaring in de attractie leek me té eng, als je op hoogte naar voren wordt gekanteld met je stoel, en vervolgens naar beneden valt. Daarentegen heb ik Insane wel gedaan, en daar heb ik spijt van: ik wist niet dat hij zó pijnlijk was. Sodeju! Daarom lieten we het maar bij één keer en nooit weer. En dat was voor de meesten dezelfde mening. Met ons clubje van 5 besloten we Stockholm in te gaan, en namen we om 12.40u de veerboot richting het oude centrum. Daar hebben we het paleis bezocht en zijn we daarna wezen lunchen bij een eetgelegenheid in de buurt. Ik nam een chocoladebroodje en een kaneelbroodje. Lekker dat het was! Toen dat op was, namen we de boot terug, zodat we in ieder geval op tijd waren voor het verzamelen bij Gröna Lund rond een uur of 2. Daar kochten we nog een flesje drinken en gingen we wachten tot de groep weer compleet was. We gingen met de bus naar het hotel om wat laatste bagage op te halen van een aantal uit de groep, en vanuit daar reden we tegen 14.45u richting het vliegveld van Stockholm. Ook daar ging het allemaal vrij vlot, en waren rond 15.20u al door de douane. En naar mijn mening en mijn reiservaringen was dit de slechtste controle ever: iemand mocht zo een reep chocola meenemen, iemand anders had een dikke scheur in zijn 'toilettas' (horizontaal in het zakje dus), en er werd nergens gevraagd om een ID-kaart of paspoort. Bizar vond ik dat. Wat ik ook bizar vond, is dat ze tijdens het boarden zones 1 t/m 5 gebruikten op de boarding passes. Die manier van boarden kende ik nog niet. Ik weet ook niet echt wat ik ervan moet vinden eigenlijk. Ik ben 't gewoon niet gewend. Er werd in het vliegtuig omgeroepen dat er een klein vertraging was van een minuut of 10 à 15, en de piloot meldde ook dat de vlucht 1 uur en 3 kwartier duurde.

Dat was dag 4 alweer... het is echt voorbij gevlogen, zo snel het ging! Wow!

Reacties

Reacties

Rik

Ik deel je mening over het vliegveld ook vind ik de Gates veelste smal. Maar vind wel zonde dat je ikaros niet geprobeerd hebt, ook al houd je niet van droptowers dit is een andere ervaring meer in vergelijking met een dive coaster. Ach ja als je zenuwen te ver gaan in de wachtrij dan doe je daar niks tegen.

Magda

Je hebt ons mooi mee kunnen laten genieten van je geweldige reis. Je hebt het geweldig weer gegeven. Het het gevoel dat ik er zelf bij was??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!