kimopzweedsepretparkreis.reismee.nl

Dag 3 - Dagje Kolmården Zoo, onderweg naar Gröna Lund

GoedemorgenZweden!

Het hotel waar we overnachtten - Quality Hotel The Box in Linköping - zag er niet alleen heel mooi en modern uit, maar hadden ook héérlijke bedden om op te slapen. Ik heb in ieder geval heerlijk geslapen die nacht. We hadden de wekker om 6.45u gezet en gingen tegen 7.30u naar beneden om te ontbijten en uit te checken. Tot een uur of 8 hadden we ontbeten en daarna ging de groep weer verzamelen om door te gaan naar Kolmården. Na een uur onderweg geweest te zijn, waren we gearriveerd en kregen we weer een ERT op Wildfire. Die van de dag ervoor was dus een bonus. Na de ERT kregen we vrij parkbezoek en besloten we richting het wildpark te gaan, waar allerlei dieren te zien waren. Ook hebben we 'Safari' gedaan, waar je voor een minuut of 20 via een kabelbaan de verblijven en gebieden van de dieren van bovenaf kon zien. Tijdens de rit werd er het één en ander verteld over wat er te zien was en dergelijke. Heel leuk gedaan! Na het ritje in Safari besloten we te gaan lunchen, en namen we ergens in het park Fish'n Chips. Dat was erg lekker, maar helaas wel heel vet bereid. Het begon halverwege te regenen en als einde van de dag werden we nog meegevraagd voor een ritje Wildfire in de regen; het was toch hartstikke rustig. Wildfire is en blijft een fantastisch ding! Ik zal die attractie nooit meer kunnen vergeten, haha! Om 13.30u moest de groep weer verzamelen en vertrokken we met de bus naar hotel nummer 3 van onze reis, Connect Hotel City in Stockholm. Daar naartoe waren we ongeveer 2 uur onderweg.

Tegen het einde van de middag kwamen we aan in Stockholm en gingen we richting ons hotel. Daarna gingen we met de bus naar Gröna Lund en kreeg iedereen een bandje voor de attracties. Tegen de avond zijn we ergens pizza wezen eten met ons clubje. Tot iets voor 20.00u hadden we vrij parkbezoek, want daarna stond er voor ons weer iets leuks op het programma, namelijk twee ERT's. Daar waren Jetline en Twister aan de beurt. Bij Jetline heeft onze groep iets geweldigs mogen ervaren, namelijk een aantal breaktests, oftewel een aantal remtesten. Ergens halverwege de baan werd de achtbaantrein stilgezet, om te kijken of de remmen goed werken. Dit deden ze terwijl er een aantal van de groep in zaten. Ook bij ons hebben ze dat twee keer gedaan. Wat is dat een toffe ervaring zeg! Dat maak je ook niet zomaar mee. Heel bijzonder! Ook zijn we in Twister geweest, de houten achtbaan van het park. Opzich een leuk ding, maar persoonlijk vind ik Jetline leuker dan Twister. Onze eerste ritje in Twister was meteen voorin en we hadden behoorlijk wat regen, dus dat maakt het ook al minder, vind ik. Na het parkbezoek moest iedereen op eigen gelegenheid naar het hotel. Wij zijn eerst met Tram 7 gegaan, en toen hebben we de metro gepakt. Vanuit het metrostation zijn we nog even gaan lopen naar het hotel, want toen was het ook niet ver meer. We kwamen aan in het hotel, legden de spullen in onze hotelkamer en besloten samen wat te gaan drinken met een aantal van de groep. Ook daar konden we helaas niet met cash betalen bij de bar, beetje jammer. Ik vond het gezamenlijk wat drinken wel echt héél gezellig met z'n allen. Van zulke dingen kan ik echt genieten!

Dat was dag 3 alweer, met véél leuke verrassingen. Ik vond de breaktests in Jetline een hele gave ervaring. Op naar dag 4, en dat is helaas alweer de laatste dag van de reis in Zweden.

Magda

Je hebt echt goed genoten