kimopzweedsepretparkreis.reismee.nl

Dag 2 - ERT's in Liseberg, ERT en backstage bij Wildfire

Goedemorgen Zweden!

Onze wekker ging om 8.00u voor nog een dagje Liseberg. Om 8.30u hadden we met onze andere reisgenoten beneden afgesproken om bij elkaar te zitten tijdens het ontbijt. Het ontbijten deden wij tot 9.00u en we checkten ons daarna uit bij de receptie. Om 9.30u moest de groep weer verzamelen, met name voor een groepsfoto met onze groene oren; een souvenir die we hebben gekregen uit Liseberg, een soort haarband met de groene oren van de mascotte uit het park, een groen konijn. Om ongeveer 10.00u waren we weer in Liseberg aanwezig voor twee nieuwe ERT's, alhoewel... Balder hadden we dus al gedaan. Maar ook Loke kwam erbij: een ronde schijf aan een arm, gezien als een megaschommel die heel hoog ging. Erg leuk ding vond ik het, maar wel voor één keer. Balder hebben we overigens wel vaker gedaan dan één keer. Na de ERT's kregen we vrij parkbezoek en wij besloten een souvenirwinkel te bezoeken in het park. Mijn kleine schoudertas was kapot gegaan, dus ik ging kijken voor een nieuwe. En ja hoor, daar heb ik een nieuwe gescoord, samen met twee magneetjes en een sleutelhanger. Na het bezoek aan de souvenirwinkel zijn we wat wezen eten. Daarna zijn we nog wat attracties mee wezen pakken als Log Flume en Helix, en een poging tot Mechanica, maar die kampte met een technische storing in de vloer die omhoog en beneden wordt gezet bij het starten en stoppen van de attractie. Dus daar moesten we helaas weer uit de wachtrij. Wel kwam de technische dienst al snel sleutelen bij de attractie.

Tegen 13.00u waren we weer terug in het hotel, waar we om 13.30u gezamenlijk vertrokken met de bus voor een 4 uur durende busreis. Daar werd nog een uitgebreide busquiz georganiseerd. Tussen de reis door werd er nog even een pauze ingelast tegen 16.30u, waar iedereen eventueel wat eten en drinken zou kunnen halen, en tegen 17.00u vertrokken we weer richting onze geheime locatie, die aan de hand van de busquiz bekend gemaakt werd, namelijk... Kolmården! In de bus werd verteld dat we toen al naar Kolmården gingen, voor een extra ERT op Wildfire! Hoe gaaf is dat?! Daar kwamen we tegen 18.00u aan en liepen we vrijwel meteen richting de achtbaan. Wát een grandioos ding om te zien, schitterend! We hebben aardig wat rondjes kunnen maken in Wildfire en na die tijd - tegen 19.30u - kregen we zelfs (verdeeld in twee groepen) nog een backstagetour bij de achtbaan. Wow, dat vond ik erg indrukwekkend! Tegen 20.30u gingen we eten bij een hotel in Kolmården, waar een 'all you can eat'-buffet geregeld was. In de eerste instantie zag het er allemaal goed, netjes en verzorgd uit. Na die tijd werd ik er toch een klein beetje misselijk door, helaas. Nou goed, het was even niet anders. Toen iedereen ging betalen, kwamen veel mensen van de groep aan met cash, tot de mensen van het restaurant op den duur helemaal geen wisselgeld meer hadden, dus moesten velen van ons best lang wachten. Ik vond het best chaotisch. Toen iedereen weer bij de bus was, gingen we met de bus naar ons hotel. Die busreis duurde een uur. Toen kwamen we aan bij hotel nummer 2, Quality Hotel The Box in Linköping. Wát een schitterend gebouw, van buiten al. Maar toen we binnen kwamen en onze hotelkamer inliepen, wow. Schitterend! Wat een modern hotel! We hadden onze spullen naar onze kamer gebracht en besloten daarna nog even een biertje te drinken met ons drietjes. Helaas kwamen we er op het laatste moment achter dat er niet met cash betaald kon worden. Als ik eerlijk ben, vind ik dat best een slechte keuze, vooral voor de mensen die dat van te voren niet weten, zoals wij. Uiteindelijk is het toch gelukt een biertje te bestellen, dus konden we toch gezellig even nakletsen.

Dat was dag 2. Ook een héle gave dag en toen al in Wildfire geweest. Wat een ding zeg, geweldig! Op naar dag 3!

Magda

Mooi weergegeven ?