kimopzweedsepretparkreis.reismee.nl

Dag 1 - Onderweg naar Zweden

Op woensdag 13 juni zijn mijn reisgenoot en ik naar onze andere reisgenoot in Apeldoorn afgereisd. We kwamen daar tegen de avond aan. We zijn wezen darten en hebben de laatste dingen doorgesproken van de reis. Eigenlijk waren we zo goed als klaar om te gaan. En op 15 juni was het dan ook zover...

Onze wekker stond om 5.00u. Jeetje, wat was dat vroeg zeg! Tegen een uur of 6 waren we op station Apeldoorn, waar we met nog een reisgenoot hadden afgesproken; toevallig ging diegene ook via Apeldoorn naar Schiphol. Die trein kwam om 6.14u en met z'n vieren reisden we af naar het vliegveld. Om 7.23u kwamen we daar aan en liepen we naar boven. Daar stond onze reisleiding op de groep van Themepark.nl te wachten. Er werden programmaboekjes uitgedeeld en iedereen kreeg een keycord met een badge. Aangezien de groep snel al zo goed als compleet was (op een paar na, die waren al in Zweden), waren we al om 8.15u al door de douane. Met z'n allen liepen we richting gate B22. Om 8.30u besloot ik een kop koffie te nemen, want ja... eigenlijk was het allemaal wel heel vroeg! De boarding vond plaats om 9.20u en vanuit daar gingen we met een bus naar onze vliegtuig. Dat ging eigenlijk ook vrij snel: om 9.35u zaten we al op onze plekken in het vliegtuig. De reis duurde anderhalf uur en tijdens de vlucht kregen we een beker drinken met een plakje cake en een kuipje mineraalwater, wat kennelijk bij de vlucht in zat.

Om 11.20u arriveerden we op het vliegveld in Göteborg waar we met z'n allen naar de aankomsthal liepen en daar tegen 11.30u aanwezig waren. Niet veel later zaten we in de bus onderweg naar onze eerste hotel van de trip, Hotell Liseberg Heden. Daar arriveerden we tegen een uur of 12 en sommige kamers waren gereed, dus konden daar de spullen neergelegd worden die je niet meer nodig had die dag. Die van mij en mijn reisgenoot uit Apeldoorn was gelukkig klaar. Toen iedereen daarmee klaar was, liepen we met z'n allen naar onze eerste pretpark van de reis, Liseberg. Iedereen van onze groep kreeg een polsbandje voor toegang tot alle attracties en een parkplattegrond. Iedereen was binnen en met z'n allen liepen we naar houten achtbaan Balder, en wat kregen we daar te horen?! Onze groep kreeg een kijkje achter de schermen bij de achtbaan en we mochten met een dikke zwarte stift onze namen op de achtbaan zetten. En later mochten we er ook nog in ook! Wow, gaaf! Verder die dag kregen we nog een Q&A met de directeur van het park, waar we - vanzelfsprekend - dingen mochten vragen. Dat vond ik interessant en hij vertelde enthousiast. Daarna werd er nog een groepsfoto gemaakt, en toen mocht iedereen zelf het park in voor vrij parkbezoek. Wij besloten eerst te gaan lunchen, dus liepen we naar Max; dat is een Zweedse McDonald's, om het zo maar even te zeggen. Ik nam daar een broodje hamburger, en óh, wat was die lekker zeg, heerlijk! Daarna hebben we hele toffe attracties meegepakt. In het park liepen we af en toe met meerdere reisgenoten, maar ook vaak met ons eigen clubje. Later deden we wel meer samen met anderen van de groep wat attracties en we gingen samen ook avondeten tegen een uur of 8. Vanaf 23.00u stond er een ERT op het programma bij de achtbaan Helix. Ik heb daar iets van 5 rondjes in gemaakt. Na de ERT mocht de groep achter de schermen kijken bij de achtbaan en zelfs onder de achtbaan, waardoor we konden zien hoe de laatste achtbaantrein de remise binnenreed. Fantastisch om te zien zeg, heel leuk!

Al met al een kleine 20.000 stappen gelopen, en dat was ook goed te voelen, zo hé! We waren laat terug in het hotel, dus we gingen vrijwel direct naar bed. Maar een hele toffe dag was het wel. Die backstagetours vond ik erg interessant.

Magda

Je hebt ons mooi mee laten genieten van je eerste dag. Gaaf dat je ook achter de schermen mocht kijken